text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

اخبار مهم حقوقی و قضائی

دیده بان هشتم : آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده شرکت ابریشم گیلان

 

اخبار حقوقی قضائی کشور

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده شرکت ابریشم گیلان را تشریح و پولشویی و اخلال در نظام تولید را از اتهامات متهم اصلی این پرونده عنوان کرد.
سیدمهدی فلاح‎ میری در تشریح آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده شرکت ابریشم گیلان اظهار کرد: دستگاه قضایی همزمان با پیگیری برای احیای تولید در این شرکت، با تشکیل پرونده کیفری در حال رسیدگی به اتهامات اشخاصی است که طی سالیان متمادی موجب اخلال در تولید این کارخانه شده‎اند.
وی گفت: متهم اصلی پرونده به اتهام پولشویی و اخلال در نظام تولید تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری که ضربه به تولید را خیانت به استقلال کشور دانستند، عنوان کرد: دستگاه قضایی با کسانی که با منفعت ‎طلبی شخصی موجب تعطیلی کارخانجات و اخلال در نظام تولید شده‎اند، در چارچوب قانون و قاطعانه برخورد خواهد کرد.

 

اجازه ممانعت از اجرای حکم تصرفات عدوانی در سمنان نمی‌دهیم
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با اشاره به حواشی پدیدآمده در زمینه تصرف اراضی ملی در سطح این استان، گفت: اجازه ممانعت از اجرای حکم تصرفات عدوانی را نمی‌دهیم.
محمد شریف ابراهیمی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‎ المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان سمنان، با بیان اینکه مصوبات بسیاری در خصوص رفع تصرف اراضی در سال گذشته و امسال در سطح این استان داشته‌ایم، تاکید کرد: برخی از این مصوبات در مرحله اجرا است و احکام برخی دیگر از آنها نیز صادر شده است.
وی افزود: مردم بدانند وقتی حکمی صادر می‌شود، راه اعتراض به آن در قانون پیش‎بینی شده است و در صورتی که زمینه فرجام ‎خواهی از آن حکم وجود داشته باشد، می‎توانند به حکم صادره اعتراض کنند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان بیان کرد: تا قبل از اینکه حکمی در مراجع عالی نقض شود، برای ما لازم‌الاجراست.
وی ادامه داد: اصرار ما در دستگاه قضایی بر اجرای حکم است و با هیچ متخلفی که تصرف عدوانی کرده است، تعارف نداریم و حتما باید احکام اجرا شود. لذا قاطعانه می‌گوییم که با برگزاری اعتراضات و تجمع‌ها، اجرای حکمی در سطح این استان متوقف نخواهد شد و این موضوع سخن دادستان نیست. بلکه نص صریح قانون محسوب می‌شود.
ابراهیمی در ادامه تاکید کرد: اجازه ممانعت از اجرای حکم تصرفات عدوانی در استان سمنان را نمی‌دهیم.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان خاطرنشان کرد: اگر فردی دولتی بخواهد جلوی اجرای حکمی در زمینه تصرف عدوانی منابع طبیعی را بگیرد، حتماً با وی طبق قانون مجازات اسلامی برخورد می‌شود و برای این موضوع جرم‎انگاری شده است و به اشخاص حقیقی که بخواهند جلوی اجرای احکام قضایی را بگیرند، نیز باید گفت که مقاومت بی‎فایده است.

 

ایجاد شعبه ویژه برای رسیدگی به موضوع بهره‎برداری‌های غیرمجاز از معادن خاک در اصفهان
رییس‎ کل دادگستری استان اصفهان از ایجاد شعبه‌ای ویژه جهت رسیدگی به موضوع برداشت‌ها و بهره برداری‌های غیرمجاز از معادن خاک این استان خبر داد.
محمدرضا حبیبی ضمن تأکید بر لزوم تسریع در اجرای احکام تغییر کاربری‌ها اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و متولی با همکاری و تعامل لازم در راستای اجرای احکام و دستورات قضایی، اقدامات لازم را به عمل آورند.
وی افزود: انعکاس نواقص و کاستی‌ها به مرکز، بهره‌مندی حداکثری از امکانات و تجهیزات موجود، لزوم تسریع در تشکیل جلسات کمیسیون ماده یک و تسریع در اجرای احکام قطعی صادره مبنی بر تخریب و قلع‎ و قمع ساخت‎وساز‌های غیرمجاز از جمله مواردی است که ضروری است با سرعت و جدیت دنبال شود. به گزارش روابط عمومی دادگستری استان اصفهان، حبیبی تأکید کرد: دستگاه‌های متولی تلاش کنند در اجرای احکام قطعی حتی‌المقدور از قطع اشجار جلوگیری و در اراضی که درختان چند ساله غرس شده است، با حفظ اشجار رفع تصرف انجام شود.
وی همچنین از ایجاد شعبه‌ای ویژه جهت رسیدگی به موضوع برداشت‌ها و بهره‏ برداری‌های غیرمجاز از معادن خاک خبر داد و گفت: سازمان‌های مسئول از جمله صنعت، معدن و تجارت با تعامل و همکاری با یگان‌های حفاظت در راستای جلوگیری و پیشگیری از برداشت‌های غیرمجاز و فاقد پروانه از معادن خاک اقدام کنند.


حضور مشاوران در حل اختلافات خانوادگی باعث کاهش آمار طلاق می‌شود
رییس ‎کل دادگستری استان اصفهان همچنین در مراسم تحلیف ۴ نفر از مشاوران مرکز مشاوران خانواده این استان، اظهار کرد: خانواده، یکی از حوزه‌های مهم است که متأثر از شرایط مختلف خاص اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با آسیب بیشتری مواجه می‌شود و بر همین اساس قوه‎ قضاییه با هدف شناسایی افراد متخصص، باتجریه، آگاه و باانگیزه در امر مشاوره خانواده اقدام به جذب مشاورانی در این حوزه کرده و با انجام اقداماتی همچون شناسایی، صدور پروانه، آموزش و البته نظارت بر عملکرد، ساماندهی مراکز مشاوره خانواده را در دستور کار قرار داده است.
وی تاکید کرد: بی‎شک حضور مشاوران واجد شرایط در کنار محاکم خانواده می‌تواند نقش مهم و مؤثری در کاهش آمار طلاق و نیز ورودی پرونده به دستگاه قضایی
ایفا کند.

 

تمهیدات دادستانی کرمانشاه به منظور جلوگیری از قاچاق گندم
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم مقابله با قاچاق گندم گفت: علیرغم اهمیت گندم در نظام اقتصادی کشور و به ویژه در شرایط فعلی برخی از افراد تحت عنوان «سلف خری» در تلاش هستند تا با استفاده از شرایط کنونی نسبت به انباشت و قاچاق محصولات استراتژیک از جمله گندم به کشور‌های دیگر و کسب و سود هرچه بیشتر اقدام کنند.
شهرام کرمی با بیان اینکه شیوع و همه‎گیری بیماری کرونا منجر به کاهش نیرو در بخش کشاورزی و همچنین تغییراتی در سیاست‌های صادراتی بسیاری از کشور‌های جهان شده است، اظهار کرد: این موضوع در کوتاه‎مدت برنامه‎ریزی و هشدار بسیاری از کشور‌های منطقه را در زمینه امنیت غذایی به‎دنبال داشته است.
وی تصریح کرد: در این راستا، از هم‎اکنون کشور‌های واردکننده برای افزایش سطح ذخایر مواد غذایی خود در حال تلاش هستند و کشور‌های بزرگ صادرکننده نیز برای محدودسازی صادرات خود اقدام می‌کنند که این مساله، افزایش کم‎ سابقه قیمت محصولات غذایی اصلی مانند گندم و برنج را در برخی از کشور‌ها به همراه داشته که با توجه به وضعیت کنونی قیمت ارز منجر به ارزش چند برابری قیمت گندم در کشور‌های همسایه شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه اضافه کرد: بر این اساس، طبق گزارش‌های واصله، با وجود اهمیت گندم در نظام اقتصادی کشور و به‎ویژه در شرایط فعلی برخی از افراد تحت عنوان «سلف خری» در تلاش هستند تا با استفاده از شرایط کنونی نسبت به انباشت و قاچاق محصولات استراتژیک از جمله گندم به کشور‌های دیگر و کسب و سود هرچه بیشتر اقدام کنند. این اقدام در شرایط فعلی موجب اخلال در نظام اقتصادی و در نتیجه گران شدن نامتعارف قیمت نان به عنوان قوت غالب مردم خواهد شد.
کرمی با بیان اینکه طبق گزارش‌های واصله برخی افراد سودجود از هم‎اکنون اماکنی را جهت انبار گندم در نظر گرفته‌اند، گفت: این افراد ضمن ارتباط مستقیم با کشاورزان و گهگاه تبلیغات در فضای مجازی عنوان می‌کنند که گندم را به صورت نقدی و با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب دولتی خریداری می‌کنند.
وی افزود: در ادامه اقدامات صورت‎گرفته در سال گذشته در سطح استان کرمانشاه مقرر شد به‎ منظور پیشگیری از اخلال در نظام اقتصادی در جهت صیانت از حقوق عمومی و تامین آرامش ذهنی و روانی شهروندان در امر مبارزه با قاچاق گندم اقداماتی در دستور کار دستگاه‌های ذی‎ربط قرارگیرد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه خطاب به دادستان‌های شهرستان‌های تابعه به ویژه شهرستان‌های مرزی تاکید کرد: ضمن طرح موضوع در شورای تامین شهرستان و همچنین نظارت جدی بر دستگاه‌های متولی در راستای صیانت از حقوق عمومی، تمهیدات لازم را به منظور مقابله با انبار و قاچاق گندم یا آراد در حوزه قضایی مربوطه در نظر بگیرند.
وی عنوان کرد: همچنین فرماندهی مرزبانی استان کرمانشاه با همکاری اداره‏‎کل اطلاعات و اطلاعات سپاه ضمن تقویت اشراف اطلاعاتی بر منطقه و حوزه استحفاظی به طور جد برای مقابله با قاچاق کالا‌های اساسی به‎ویژه گندم اقدام کنند و به تشدید مبارزه با قاچاق در مرز‌های کشور بپردازند و همچنین در این راستا لازم است مراقبت‌های بیشتری از مبادی ورودی و خروجی استان کرمانشاه صورت گیرد.
کرمی افزود: استانداری با نظارت بر شرکت غله و خدمات بازرگانی تمهیداتی در نظر بگیرد تا گندم در سریع‌ترین زمان ممکن از مردم خریداری شده و پرداخت وجه نیز در اسرع وقت صورت گیرد.
وی ادامه داد: پلیس فتا نسبت به شناسایی افرادی که از طریق فضای مجازی نسبت به خرید غلات مانند گندم، جو، برنج و ... به صورت عمده مبادرت می‌کنند، اقدام کرده و ضمن اخذ تعهد کتبی به آنان هشدار داده شود که در صورت خرید و انبار کردن گندم، تمامی محصولات دپوشده توقیف و به سیلو‌های دولتی انتقال داده می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه یکی از روش‌های بسیار محتمل قاچاق گندم، تحویل به کارخانجات آرد است تا پس از تبدیل آن به آرد از کشور خارج شود، گفت: استانداری باید با استفاده از سامانه خریدوفروش آرد برای صنوف، خبازی‌ها و آزادپز‌ها تمهیداتی در نظر گیرد تا فروش گندم به کارخانه تنها متناسب با آردی که آنها به نانوایی‌ها تحویل می‌دهند، صورت گیرد.

 

توقف تخریب شرکت لوله‎ سازی خوزستان با دستور قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از صدور دستور قضایی برای جلوگیری از تخریب شرکت لوله‎ سازی این استان خبر داد.
به دنبال دستور رییس قوه ‎قضاییه در خصوص برخورد قاطع با عاملان اوراق شدن کارخانجات، عباس حسینی ‎پویا، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از صدور دستور قضایی برای جلوگیری از تخریب شرکت لوله‎ سازی این استان خبر داد و با اشاره به انتشار خبری مبنی بر تخریب و فروش قطعات این شرکت، گفت: جلوی هر گونه اقدامی در این خصوص گرفته شده است تا در دادگستری به موضوع رسیدگی شود.

 

تخریب 1004 باغ‎ویلای غیرمجاز در شهریار
دادستان عمومی و انقلاب شهریار از قلع‎وقمع ساخت‎وساز‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات به میزان حدود ۱۲۵ هکتار در سال 99 خبر داد.
حمید عسگری‎ پور از قلع‎ و قمع ساخت‎ وساز‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات شهریار به میزان حدود ۱۲۵ هکتار خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدامات در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در سال ۱۳۹۹ صورت پذیرفت و در این رابطه احکام قضایی در مورد یک‎ هزار و ۴ باغ‎ویلا به طور کامل اجرا شد.
وی تصریح کرد: در این راستا ۲۵ فقره دستور قضایی جهت رفع تصرف از حریم و بستر رودخانه صادر و بیش از ۵ هکتار از این اراضی آزاد شد.

 

عضو شورای شهر مهریز به ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم شد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهریز استان یزد گفت: یک عضو شورای اسلامی این شهر به جرم تصرف غیرقانونی و استفاده غیرمجاز از اموال شهرداری به ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم شد.
علی زارع با بیان اینکه یک عضو شورای اسلامی شهر مهریز به جرم تصرف غیرقانونی و استفاده غیرمجاز از اموال شهرداری به ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم شد، اظهار کرد: محکوم ‎علیه به محرومیت از اشتغال در شهرداری و فعالیت در شورای اسلامی شهر نیز محکوم شده است.
وی ادامه داد: با محکوم شدن این عضو شورای اسلامی، حکم قطعی به وی و نهادهای ذی‌ربط ابلاغ خواهد شد. در خصوص سایر عناوین اتهامی انتسابی به نامبرده، پرونده همچنان مفتوح و در حال رسیدگی است.

حمایت

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید.

 

منتشر شده در چهارشنبه, 15 ارديبهشت 1400 14:44

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش