text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

نظریه مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه درباره بازنشستگی با کمتر از ۲۰ درصد جانبازی

سایت حقوقیدیده بان هشتم :اداره کل حقوقی قوه قضاییه با صدور نظریه مشورتی به پرسشی مبنی بر اینکه آیا جانبازان دارای کمتر از بیست درصد جانبازی بدون تعلق سنوات ارفاقی، مشمول «قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و معلولین عادی و شاغلین مشاغل سخت و زیان‌آور مصوب ۱۳۶۷» هستند؟ پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه، متن پرسش‌های مطرح شده توسط مرجع مربوط و پاسخ ارائه شده از سوی اداره کل حقوقی قوه قضاییه به شرح زیر است:

«۱- صدر ماده واحده قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و معلولین عادی و شاغلین مشاغل سخت و زیان‌آور مصوب ۱۳۶۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی، جانبازان را بدون اشاره به درصد جانبازی و به طور مطلق به شرط داشتن حداقل بیست سال سابقه خدمت مشمول قانون دانسته است.

۲- وفق بند ۱ این ماده واحده برای جانبازان بیست تا چهل درصد جانبازی حداقل سه و حداکثر شش سال سنوات ارفاقی در نظر گرفته است.

آیا جانبازان دارای کمتر از بیست درصد جانبازی بدون تعلق سنوات ارفاقی مشمول این قانون هستند؟

پاسخ: با توجه به صدر قانون «نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی و معلولین عادی و شاغلین مشاغل سخت و زیان‌آور» مصوب ۱۳۶۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی که بازنشستگی موضوع این قانون را به داشتن حداقل بیست سال تمام سابقه خدمت، درخواست کتبی، موافقت شورای امور اداری و استخدامی و افزودن سنوات ارفاقی منوط کرده است و با عنایت به اینکه وفق بندهای ۱ تا ۳ ماده واحده، سنوات ارفاقی مذکور مختص به جانبازانی با درجه جانبازی بیست درصد به بالا است، صرف درصد جانبازی کمتر از بیست درصد، مانعی برای بازنشستگی با حداقل بیست سال سابقه خدمت با احراز دیگر شرایط نبوده و عدم برخورداری از سنوات ارفاقی، موجب انتفای بازنشستگی وفق ماده واحده با احراز دیگر شرایط نیست.»

منتشر شده در شنبه, 13 دی 1399 12:56

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش