text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

افزایش پرونده‌های مرتبط با استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال

دیده بان هشتم :معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: پرونده‌های مرتبط با استفاده غیرمجاز از برق یارانه‌ای در مراکز استخراج ارزهای دیجیتال افزایش‌یافته و حساسیت جدی بر عدم استفاده از برق یارانه‌ای در این مراکز ضروری است.

 

عرض دیجیتال

 

علی دیزجی در نامه ارسالی به معاونان دادستان و سرپرستان نواحی دادسرای عمومی و انقلاب تهران اظهار کرد: با توجه به تأکیدهای مقام معظم رهبری و توجه وافر رییس قوه‌قضاییه بر موضوع پیشگیری از وقوع جرم، نظر به اینکه استفاده غیرمجاز از برق یارانه‌ای (واحدهای کشاورزی، صنعتی و..) برای خریدوفروش ارزهای مجازی (ماینرها) مانند بیت کوین نمود بیشتری در جامعه پیداکرده و این امر پرونده‌های متعددی را در مراجع قضایی تشکیل داده است، بنابراین در این خصوص دو فرضیه مدنظر است. وی ادامه داد: بر اساس فرضیه اول، برخی استفاده‌کنندگان غیرمجاز از برق یارانه‌ای از ابتدای امر نسبت به دریافت مجوز اقدام نکرده‌اند و بر اساس فرضیه دوم، برخی دیگر از استفاده‌کنندگان غیرمجاز از برق یارانه‌ای نسبت به دریافت مجوز از اداره مربوطه اقدام کرده‌اند ولی این اشخاص به‌صورت غیرمجاز از برق یارانه‌ای در مصارف ارز دیجیتال استفاده می‌کنند.
دیزجی افزود: با توجه به این وضعیت، لازم است برای اشخاصی که به‌صورت غیرمجاز از برق یارانه‌ای استفاده می‌کنند مجازات قانونی در نظر گرفته‌شده است.
وی با اشاره به نحوه جریمه این متخلفان گفت: در خصوص مصارف خانگی به جزای نقدی درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی مصوب اول اردیبهشت سال ۹۲ و در مصارف غیر خانگی به یک تا دو برابر بهای خدمات مصرفی و در صورت تکرار حسب مورد به حداکثر جریمه مقرر در بند (الف) و قطع انشعاب به مدت سه ماه تا شش ماه انجام شود.
دیزجی افزود: همچنین بر اساس دستورالعمل دریافت مجوز ماینینگ و صدور پروانه بهره‌برداری ماینینگ به شماره ۹۴۰۵۵/ت ۹۹۶۵۵ ﻫ مصوب هیأت وزیران همه اشخاصی که درصدد استخراج ارز دیجیتالی هستند می‌بایست به‌موجب دستورالعمل مذکور از وزارت صنعت مجوز لازم را دریافت کنند و استقرار ماینینگ ها در مراکز صنعتی و تولیدی ممنوع است.

حمایت

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید.

منتشر شده در شنبه, 29 آذر 1399 18:11

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش