text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

شناسایی باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کردکوی/ خروج ۴۰ میلیون لیتر نفت سفید از کشور

دیده بان هشتم : رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به شناسایی سرحلقه باند سازمان یافته قاچاق سوخت در استان گلستان، گفت: ۴۰ میلیون لیتر نفت سفید از کشور خارج شد.

 

حیدر آسیابی

 

حیدر آسیابی در گفت و گویی با اشاره به اینکه مقابله با قاچاق به عنوان یک پدیده شوم در اولویت های جدی ماست، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۱ نفر در حوزه قاچاق سوخت در سه استان از جمله گلستان و شهرستان کردکوی دستگیر شدند که سرنخ بسیاری از مولفه های دیگر شده است.

 

وی با بیان اینکه پیگیری سرنخ های همین پرونده دادستانی شهرستان کردکوی را به باند بزرگ‌قاچاق سوخت رساند، افزود: بررسی ها نشان می دهد که این باتد تا کنون دست کم ۴۰ میلیون لیتر نفت سفید را از مرزهای ایران خارج کرده اند.

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر اینکه سرمنشا این باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کردکوی دستگیر شده است، خاطرنشان کرد: با تاکید دادگستری استان بر بررسی همزمان پرونده های قاچاق در تعزیرات و دستگاه قضایی، رسیدگی در دادسرای کردکوی هم آغاز شد.

 

آسیابی تصریح کرد: دادستانی در روند تحقیقات این پرونده به یک باند سازمان یافته و مجموعه ای از شرکت های صوری رسید که نفت سفید دولتی را با عنوان حلال ۴۰۲ که یکی از فرآورده های هیدروکربناتی است به خارج از کشور صادر می کردند.

وی با بیان این که تاکنون ۱۱ نفر در استان های گلستان، قم و فارس شناسایی و دستگیر شده اند، گفت: پرونده این افراد در دادسرای کردکوی به اتهام مشارکت در قاچاق سازمان یافته سوخت یارانه ای در حال رسیدگی است و با تکمیل تحقیقات، احتمال دستگیری افراد بیشتری وجود دارد.

 

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اینکه با بررسی نحوه صادرات این محموله و با پیگیری دستگاه قضایی، یکی از رویه های صادرات که مبتنی بر خوداظهاری افراد بود تغییر کرد، ادامه داد: از این پس لازمه صدور مجوز صادرات در گمرکات، ارائه گزارش آنالیز نمونه محموله هاست.

 

آسیابی افزود:تخلف اعضای این باند در مدت فعالیت خود دست کم ۴۰ میلیون لیتر نفت سفید دولتی است که بیشتر آن را به یکی از کشورهای همسایه قاچاق کرده اند.

ایسنا

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید

منتشر شده در سه شنبه, 18 مرداد 1401 10:53

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش