text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه: تاخیر در اعلام نتایج آزمون وکالت عجیب نیست

دیده بان هشتم : رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با اشاره به اعلام نشدن نتایج آزمون وکالت این مرکز گفت: تأخیری که ایجاد شده به دلیل تفسیر از ماده قانونی است و امر عجیبی محسوب نمی‌شود.

 

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه 2

 

حسن عبدلیان پور در نشست خبری امروز ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: امسال روز خبرنگار با روز عاشورا مصادف شده بود و بزرگترین خبررسان صحنه کربلا حضرت زینب(س) بود و شباهت به کاری دارد که خبرنگاران آن را انجام می دهند و حضرت زینب (س) تبیین کننده قیام و نهضت عاشورا بود. بزرگترین رسالتی که یک فرد برعهده داشت اطلاع رسانی صحیح بود که حضرت زینب(س) آن را انجام دادند.

 

وی با اشاره به اینکه وکالت تخصصی موضوع مهمی است، گفت: ما در ۷ دپارتمان و ۳۷ زیر مجموعه آن را دنبال می کنیم و با وکالت تخصصی و طرحی که مرکز وکلا پیاده کرده است؛ قول می دهیم که حجم ورودی پرونده‌ها و اطاله دادرسی حل می شود و وکالت تخصصی خواهد شد.

 

عبدلیان پور ادامه داد: وکالت خانواده هم موضوع مهم دیگری است که آن را دنبال می کنیم و اگر فرهنگ استفاده وکیل در خانواده ها جا بیفتد و برای حل مشکلات به وکیل رجوع کنند، حجم ورودی پرونده‌ها به دادگاه کاهش می یابد و ان شاالله این دوموضوع مهم محقق می شود.

 

وی ادامه داد: در ۳۰۰ مسجد وکلای ما حضور دارند و ما در کنار مردمیم. همچنین با وزارت آموزش و پرورش نشست خوبی داشتیم تا وکلای ما به صورت پایلوت آن را شروع کنند و در مدارس حضور داشته و آموزش های حقوقی در سطوح مختلف برای فرزندانمان دهند و این امر خوبی است که تحول خوبی در نظام حقوقی کشور است‌ و از مقطع ابتدایی آن را شروع کردیم و مواردی که نیاز به یادگیری داشته باشد آن را انجام می دهیم. همچنین با شهرداری‌ها و سرای محله همکاری داریم.


وی ادامه داد: سامانه ۱۲۹ مرکز وکلای قوه قضاییه پاسخگو است و مردم می توانند امور حقوقی خود را به راحتی از منزل با تلفن دنبال کنند. این سامانه در حال بروز رسانی است.

 

عبدلیان پور ادامه داد: وکالت معاضدتی و تسخیری هم دنبال می کنیم و عزیزان ما در کل کشور آن را پیگیری می کنند و انجام می دهند. همین کاری که در مسجد انجام می دهیم است و همین امشب در مسجد هستیم و بنده هم حضور دارم و ۲۰ الی ۳۰ وکیل به صورت معاضدتی به مردم کمک می کنند.

 

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه تصریح کرد: ما شعاری داریم که "حقوق برای همه" است. کلیپ های یک دقیقه ای طراحی کردیم و متخصص و وکیل و استاد و قاضی در این کلیپ ها حضور دارند و توضیح می دهند که فرهنگ حقوقی مردم بالاتر رود.

عبدلیان پور درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیراً وزارت اقتصاد لیستی از فهرست دستگاه‌هایی متخلف در صدور مجوزها را به سازمان بازرسی اعلام کرده است که نام مرکز وکلای قوه قضائیه هم در این لیست دیده می‌شود، آیا به سازمان بازرسی توضیح دادید؟ گفت: سازمان بازرسی تا این لحظه توضیحاتی از ما نخواسته و اگر بخواهند قطعاً اعلام می‌کنیم.


وی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت اعلام نتایج برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: یک سری استعلامات از سازمان سنجش در این رابطه اخذ و رایزنی‌هایی با نمایندگان مجلس شده است. همه تلاش ما این است که حقی از کسی ضایع نشود و اگر تأخیری در اعلام نتایج آزمون وکالت صورت گرفته است تا بخشی طبیعی است و اگر بیشتر از این طول بکشد به دلیل برخی استعلامات است و ان‌شاءالله با یک تعامل خوب مسئله حل می‌شود.

 

وی تاکید کرد: سعی می‌کنیم‌ نتایج آزمون در آینده‌ای خیلی نزدیک، اعلام شود.

عبدلیان پور ادامه داد: هیچ فشاری در خصوص نتایج آزمون بر مرکز وکلا وارد نیست و صحبت ما این است که قانون باید به درستی اجرا شود و مر قانون باید رعایت شود. اگر مر قانون بگوید ۳ هزار تا آن را انجام می‌دهیم و اگر بگوید ۳۰ هزار پذیرفته باز هم انجام می‌دهیم. تأخیری که ایجاد شده به دلیل تفسیر از ماده قانونی است و امر عجیبی محسوب نمی‌شود.


رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در خصوص برگزاری آزمون شفاهی گفت: آزمون شفاهی نداریم بلکه گزینش داریم و قانون ما را موظف به اجرای آن کرده است. افرادی که با مال و جان مردم در ارتباط هستند باید گزینش شوند.

ایسنا

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید

منتشر شده در شنبه, 22 مرداد 1401 13:15

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش