text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

پوربابایی تشریح کرد؛ جزئیات برگزاری دوره‌های تخصصی برای وکلا در رشته‌های کیفری، حقوقی و بین‌الملل عمومی

دیده بان هشتم : رئیس مرکز آموزشی علمی کاربردی مرکز وکلای دادگستری جزئیات برگزاری دوره‌های تخصصی از سوی کانون وکلا در رشته‌های کیفری، حقوقی و بین‌الملل عمومی را تشریح کرد.

 

هوشنگ پور بابایی

 

هوشنگ پوربابایی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص برگزاری دوره‌های تخصصی از سوی کانون وکلا برای وکلا در رشته‌های کیفری، حقوقی و بین‌الملل عمومی با همکاری دانشگاه علمی کاربردی گفت: از سال ۱۳۰۷ به بعد وکیل دادگستری داشتیم و پروانه وکلات داده می‌شد که از سال ۱۳۳۳ استقلال خودش را اعلام کرد و امروز حدود ۸۰ هزار وکیل در کشور داریم.

 

رئیس مرکز آموزشی علمی کاربردی مرکز وکلای دادگستری بیان کرد: با برگزاری این دوره‌ها سعی داریم مانند رشته پزشکی وکلا دارای تخصص شوند. کانون وکلای دادگستری ۱۲ سال پیش مجوزی داد که دانشگاهی برای آموزش تخصصی وکلا راه بیندازد البته این پروسه به طول انجامید به هر روی در هیات مدیره ۲ دوره قبل نتیجه این شد که مرکز تخصصی راه بیفتد.

 

وی افزود: ۴ دپارتمان حقوق بین‌الملل، جزا، عمومی و کیفری و کمیته‌‌هایی تشکیل دادیم و بهترین اعضا را انتخاب کردیم اعضای این کمیته‌ها وکلا، قضات و اساتید دانشگاه‌ها بودند که وظیفه‌شان تدوین سر فصل‌ها بود و در طول ۲ سال با بهترین اساتید کشور جلسه گذاشتیم و خوشبختانه این سرفصل‌ها به تصویب رسید.

 

پوربابایی تاکید کرد: این پروانه‌های تخصصی بعد از آزمون کسب نمره قبولی به وکلا داده شد. اساتید این دوره‌ها را پیشکسوتان دستگاه قضا، اساتید دانشگاه‌ها و بعضا مسئولانی که در دستگاه اجرایی هستند تشکیل می‌دهند.

 

رئیس مرکز آموزشی علمی کاربردی وکلای دادگستری گفت: بعد از اطلاع‌رسانی با یک استقبال بی‌نظیر روبه‌رو شدیم، ظرف ۴۸ ساعت ۲هزار وکیل ثبت نام کردند. قوه قضائیه کانون‌ها را موظف کرد که تخصصی عمل کنند و از طرفی هم با توجه به تعدد و تکثر قوانین و پیشرفت‌های علمی این انتظار نمی‌رفت وکیل دادگستری ما محیط و محاط بر قوانین داشته باشد.

 

وی تاکید کرد: وکیل متخصص به کمک دستگاه قضا می‌آید که این گونه باعث می‌شود بار علمی دستگاه قضا افزایش پیدا کند از همه مهم‌تر حقوق ملت با قاضی و وکیل متخصص کمتر تضییع می‌شود.

 

پوربابایی بیان کرد: در حوزه وکالت ۶۰ الی ۷۰ سال عقب هستیم و کانون وکلا برای اولین بار این اقدام را انجام داده است.

وی افزود: امروز روز اول دوره ثبت‌نام است و فقط وکلای دادگستری حق ثبت‌نام دارند. کلاس‌ها از هفته آینده شروع می‌شود و طول دوره آنها حدود ۲ ماه و ۱۰۰ ساعت آموزشی است.

ایلنا

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید

منتشر شده در یکشنبه, 23 مرداد 1401 15:05

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش